woensdag 17 april 2013

Gastblogpost - Passie voor postcrossing (deel 2)

In deze blogpost het woord aan Danien. Danien is een enthousiaste 'postcrosser'. In haar blogpost 'Passie voor postcrossing (deel 1)' vertelde ze ons hoe postcrossing werkt en hoe dit haar hobby werd. Danien is uit enthousiasme verder gaan kijken, hoe ze nog meer met deze hobby bezig te zijn. Hoe ze dit heeft gedaan, vertel ze jullie in deze blogpost!

There’s more
Toen ik eenmaal enthousiast was, ben ik verder gaan kijken om nog meer met deze hobby bezig te zijn. Aan de postcrossing website is een forum verbonden waar je gezellig met iedereen over postcrossing kan praten en mee kan doen met allerlei activiteiten en meetings. Er gaat daar een wereld voor je open op postgebied. Zo zijn er o.a. Round Robins en RAS kaarten. Round Robin is een groepje mensen die elkaar allemaal een kaart sturen van een bepaald thema. Bijvoorbeeld een groepje van 5 mensen doet een RR van Hello Kitty. Dat betekent dat je naar die 4 mensen een kaart van Hello Kitty stuurt, maar er ook weer 4 kaarten terug krijgt. Leuk toch? RAS-kaarten zijn Random Acts of Smileness kaarten. Spreekt voor zich eigenlijk. Je stuurt iemand een kaartje om een lach op zijn gezicht te toveren.

Postcrossing community
Ik doe zelf niet veel met het forum, maar zit op een hele gezellige Facebook groep: Dutch postcrossing. Allemaal gezellige lieve meiden daar en een paar gezellige mannen. We sturen onderling kaartjes, hebben een verjaardagslijst en hebben inmiddels al  twee meetings gehad en de derde staat op de planning.

Als je op zo`n groep of op het forum zit en meedoet met dat soort activiteiten heb je bijna altijd wel post in de bus. Het is eigenlijk bijna een teleurstelling als je een keer  een dag niks hebt. Je bent natuurlijk niet verplicht om je aan te melden bij dat soort groepen, maar ik vind wel dat het het postcrossen leuker maakt! 

Schatkist vol kaarten
Inmiddels heb ik een behoorlijke kaartenvoorraad aangelegd en kijk ik overal waar ik kom of ze ook ansichtkaarten hebben om mijn verzameling nog verder uit te breiden. Zodat ik zodra ik een adres op heb gevraagd direct een kaartje uit mijn verzameling kan pakken en kan gaan schrijven. Maar je hoeft geen verzameling aan te leggen. Ik ken ook iemand die een adres opvraagt en de volgende dag de stad in gaat om de perfecte kaart te kopen. De keus is aan jezelf.

Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb kunnen maken voor postcrossing! Maar Pas Op! Het is verslavend! Zo is mijn dochter inmiddels ook lid geworden, omdat ze het ook zo leuk vind om post te krijgen! 

Kijk gerust eens rond op de site of op mijn profiel. Daar kun je ook een groot deel van mijn ontvangen en verstuurde kaarten zien.

Happy Postcrossing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten